Bestill time med SMS

Send til 2097:

RÅDHUSGATEN fødselsdato, ditt navn, grad av hast

Se eksempel

RÅDHUSGATEN 030562 Kari Normann Trenger time for konsultasjon



(Unngå sensitiv informasjon)

Kr. 6,- per mottatt melding.
Normalt to meldinger - bekreftelse og timeavtale.


NB: Tjenesten kan ikke benyttes om man har reservert seg mot kortnummer

Hvordan bestille time?

Hvordan kontakte legesenteret elektronisk?

Vi har tidligere benyttet SMS-tjenester, og disse vil fortsatt fungere.

Myndighetene har imidlertid gjort en omfattende jobb med å samle mange tjenester knyttet til det offentlige helsevesenet på www.helsenorge.no. Der kan du sende oss melding for å fornye resept, bestille time, se hvor mye du mangler for å få frikort, lese sykehusjournalen m.m.

Tjenestene på helsenorge.no er kostnadsfrie å bruke (bortsett fra e-konsultasjon som koster det samme som en vanlig konsultasjon på kontoret). Vi foretrekker derfor at alle pasienter fremover bruker helsenorge.no fremfor SMS-tjenesten til HelseRespons. Dersom du logger inn der og samtykker til å motta elektronisk post, så kan vi også sende meldinger til deg direkte der fremfor å bruke vanlig papirpost. 

Mer info her: https://helsenorge.no/om-min-helse

Avbestille time, eller endre timeavtale

Ring oss eller send RÅDHUSGATEN fødselsdato og navnet ditt med avbestillingen eller ønske om endring av time til 2097. Dette må skje innen 24 timer før konsultasjonen skal finne sted, ellers får du regning for timen. Dette gjelder også de som har frikort, og for barn under 16 år.

Alternativt kan du sende meldingen her på hjemmesiden ved å trykke på knappen "Bestill time på nett".

Du vil da få en SMS med PIN-kode for bekreftelse av meldingen.

Hvordan bestille resepter på faste medisiner?

Fornyelse av resept på faste medisiner, som det er avklart med legen at du fortsatt skal bruke, kan du bestille via internett. Trykk på knappen "Bestill resept på nett" øverst på nettsiden.

Du vil motta en engangskode på SMS til din mobiltelefon, som du må bekrefte med for å fullføre bestillingen.

Alternativt kan du ringe vårt sentralbord for bestilling. Telefonkontakt er best hvis du er usikker på hva du trenger.

Alle resepter sendes som "eResept" til den nasjonale "Reseptformidleren". Apoteket vil så hente ut resepten ved henvendelse. Resepten kan hentes ut på alle apotek i Norge.